Τράπεζα Θεμάτων

www.trapeza-thematon.gr

Τύπος Σχολείου: Γενικό Λύκειο Τάξη: Γ' Λυκείου
Μάθημα: Ιστορία (Γενικής Παιδείας) Θέμα: 1
Κωδικός Θέματος: 28640 Ύλη: Οργάνωση και έκρηξη της επανάστασης Η κατάσταση στο ελληνικό κράτος κατά την πρώτη πεντηκονταετία του βίου του Ο πόλεμος γίνεται παγκόσμιος Οι συνέπειες του πολέμου 3. Η Ελλάδα στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο 4. Το Συνέδριο Ειρήνης των Παρισίων (1919-1920) Η Οκτωβριανή Επανάσταση και η εγκαθίδρυση του κουμμουνιστικού καθεστώτος
Τύπος Σχολείου: Γενικό Λύκειο
Τάξη: Γ' Λυκείου
Μάθημα: Ιστορία (Γενικής Παιδείας)
Θέμα: 1
Κωδικός Θέματος: 28640
Ύλη: Οργάνωση και έκρηξη της επανάστασης Η κατάσταση στο ελληνικό κράτος κατά την πρώτη πεντηκονταετία του βίου του Ο πόλεμος γίνεται παγκόσμιος Οι συνέπειες του πολέμου 3. Η Ελλάδα στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο 4. Το Συνέδριο Ειρήνης των Παρισίων (1919-1920) Η Οκτωβριανή Επανάσταση και η εγκαθίδρυση του κουμμουνιστικού καθεστώτος
Τελευταία Ενημέρωση: 29-Μαΐ-2023

ΙΣΤΟΡΙΑ Γ' ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
(ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)
1ο ΘΕΜΑ
1.α.
(Ι) Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως προς την ορθότητά τους γράφοντας τη λέξη «Σωστό» ή «Λάθος» δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση:

  1. Στο πλαίσιο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, τα υποβρύχια προξένησαν τεράστιες ζημιές στην εμπορική ναυτιλία και των εμπολέμων και των ουδετέρων.

  2. Μια από τις αρνητικές συνέπειες του Α' Παγκοσμίου Πολέμου ήταν να υποβιβαστεί το επίπεδο των διεθνών σχέσεων.

  3. Το οχυρό Ρούπελ καταλήφθηκε τον Μάιο του 1916 από τις γερμανικές δυνάμεις.

  4. Στο συνέδριο της ειρήνης στο Παρίσι (1919-1920) ο Αμερικανός Πρόεδρος που συμμετείχε λεγόταν Λόυντ Τζορτζ.

  5. Η συνθήκη του Νεϊγύ υπεγράφη ανάμεσα στους νικητές του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και την ηττημένη Οθωμανική Αυτοκρατορία.

(Μονάδες 5)

(ΙΙ) Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με εκείνα της στήλης Β. Ένα στοιχείο της στήλης Β περισσεύει:

Α Β
1. Βενιζέλος α. 14 σημεία
2. Ουίλσον β. Δολοφονήθηκε στο Παρίσι
3. Λένιν γ. Ένας από τους ιδρυτές της Φιλικής Εταιρίας
4. Τρότσκυ δ. Πρωθυπουργός της Ελλάδας
5. Τσακάλωφ ε. Υποστηρικτής της ειρήνης στην Οκτωβριανή Επανάσταση
στ. Εκπρόσωπος της συμβιβαστικής λύσης στην Οκτωβριανή Επανάσταση

(Μονάδες 5)

Μονάδες 10

1.β. Να εξηγήσετε το περιεχόμενο των ακόλουθων ιστορικών όρων: Εκσυγχρονισμός (19ος αιώνας), Εθνικός Διχασμός.
Μονάδες 8+7 = 15


Απάντηση Θέματος:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1.α.
(Ι) 1Σ, 2Σ, 3Λ, 4Λ, 5Λ

(Σημείωση ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ: Η 5η πρόταση είναι λάθος καθώς η συνθήκη του Νεϊγύ υπεγράφη με την Βουλγαρία. Ευχαριστούμε τον αναγνώστη μας που το επισήμανε).

(ΙΙ) 1δ, 2α, 3ε, 4στ, 5γ
1.β.
Εκσυγχρονισμός (19ος αιώνας): Κεφάλαιο Β, 3. Προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας, Η κατάσταση στο ελληνικό κράτος κατά την πρώτη πεντηκονταετία του βίου του, «[…] Εκσυγχρονισμός αυτή την εποχή … διεθνούς πίστης της χώρας […]».
Εθνικός Διχασμός: Κεφάλαιο Γ, 3. Η Ελλάδα στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, Ο Εθνικός Διχασμός, «[…] Η παραίτηση της κυβέρνησης … συνταγματικές στρεβλώσεις […]».

Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida).