Για να εκτυπώσετε το Θέμα πατήστε "Εκτύπωση"!

Τύπος Σχολείου: Γενικό Λύκειο Πηγή: Ι.Ε.Π. Αναγνώσθηκε: 1630 φορές Επικοινωνία
Μάθημα: Ιστορία Προσανατολισμού Τάξη: Γ' Λυκείου
Κωδικός Θέματος: 27930 Θέμα: 1
Τελευταία Ενημέρωση: 15-Απρ-2024 Ύλη: Β. Η Ελληνική οικονομία κατά το 19ο αιώνα Α. Εξωτερικός προσανατολισμός και πελατειακές σχέσεις (1821-1843) Β. Χειραφέτηση και αναμόρφωση (1844 -1880) Δ. Ανανέωση - Διχασμός (1909-1922) Β. Μικρασιατική καταστροφή
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida)
Τύπος Σχολείου: Γενικό Λύκειο
Τάξη: Γ' Λυκείου
Μάθημα: Ιστορία Προσανατολισμού
Θέμα: 1
Κωδικός Θέματος: 27930
Ύλη: Β. Η Ελληνική οικονομία κατά το 19ο αιώνα Α. Εξωτερικός προσανατολισμός και πελατειακές σχέσεις (1821-1843) Β. Χειραφέτηση και αναμόρφωση (1844 -1880) Δ. Ανανέωση - Διχασμός (1909-1922) Β. Μικρασιατική καταστροφή
Τελευταία Ενημέρωση: 15-Απρ-2024
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida)

ΙΣΤΟΡΙΑ Γ ' ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
(ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ)
ΟΜΑΔΑ Α
1ο ΘΕΜΑ

1.α.

(Ι) Να χαρακτηρίσετε τις ακόλουθες προτάσεις ως προς την ορθότητά τους, γράφοντας τη λέξη «σωστό» ή «λάθος» δίπλα από τον αριθμό που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση:

  1. Η σταφιδική κρίση προκάλεσε μεγάλο ρεύμα μετανάστευσης πέρα από τον Ατλαντικό.

  2. Τον 19ο αι. οι εμπορικές σχέσεις με την Οθωμανική αυτοκρατορία βρίσκονταν στην πρώτη θέση από πλευράς όγκου και αξίας.

  3. Η επικράτηση της Μεγάλης Ιδέας δεν εμπόδιζε την ανάπτυξη και διάδοση ιδεολογιών με κοινωνικό και ταξικό περιεχόμενο.

  4. Στην Πελοπόννησο φορείς της πατρωνίας ήταν οι μεγαλοαρματωλοί.

  5. Κατά την περίοδο του Κριμαϊκού πολέμου το αγγλικό και γαλλικό κόμμα έχασαν την εμπιστοσύνη των οπαδών τους.

(μονάδες 5)

(ΙΙ) Να τοποθετήσετε τα ακόλουθα ιστορικά γεγονότα στη σωστή χρονολογική σειρά, αρχίζοντας από το αρχαιότερο:

α. Ιδρύεται η Κρητική Τράπεζα

β. Ιδρύεται η Λέσχη Φιλελευθέρων στην Αθήνα

γ. Ιδρύεται ο συνοικισμός προσφύγων «Νέα Πέλλα»

δ. Ιδρύεται το Φροντιστήριο της Τραπεζούντας

ε. Ιδρύονταιτα κατά τόπους Γραφεία Ανταλλαγής Πληθυσμών

(μονάδες 5)

Μονάδες 10

1.β. Να δώσετε το περιεχόμενο των ακόλουθων όρων: Κοινωνιολογική Εταιρεία, Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής.

Μονάδες 7+8=15

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1.α.

(Ι) 1-Σ, 2-Λ, 3-Λ, 4-Λ, 5-Σ

(ΙΙ) δ, γ, α, β, ε

1.β.

Κοινωνιολογική Εταιρεία : Η διαμόρφωση και λειτουργία των πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα, Δ. Ανανέωση – Διχασμός (1909-1922), 1. Κόμμα των Φιλελευθέρων, «[…] Πριν τις εκλογές της 8ης Αυγούστου 1910… 1909/1910[…]», «[…]Σε κάποιες εκλογικές περιφέρειες… σοσιαλδημοκρατική «Κοινωνιολογική Εταιρεία»[…]» καθώς και 3. Τα αριστερά κόμματα, «[…]Τα αριστερά κόμματα αρχικά ήταν ομάδες… σε επαγγελματικές ενώσεις και να ιδρύσουν κόμμα.[…]».

Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής : Το Προσφυγικό Ζήτημα στην Ελλάδα, Β. Η Μικρασιατική Καταστροφή, 3. Η Σύμβαση της Λοζάνης και η ανταλλαγή των πληθυσμών, «[…] Με βάση το άρθρο 11 της Σύμβασης της Λοζάνης ιδρύθηκε η Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής … και της εκτίμησης της ακίνητης περιουσίας των ανταλλαξίμων.[…]».